گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

دستگاه نوار قلب خانگی، محصولی از شرکت کاوشکام آسیا

22 اسفند ، 1401
تیم تحقیقاتی کاوشکام
0 کامنت

دستگاه نوار قلب خانگی شرکت کاوشکام آسیا یکی از برترین دستگاه‌های موجود در کشور است که از جمله مزایای آن می‌توان به وزن کم و حافظه نامحدود اشاره کرد. دستگاه نوار قلب، وسیله‌ای است که وضعیت قلب بیماران را مورد بررسی قرار می‌دهد. آریتمی قلبی یکی از مشکلاتی است که در صورت رخ دادن آن بیمار باید سریعاً نوارقلب بگیرد. این در حالی است که ممکن است ضربان قلب بیمار پیش از رسیدن به مراکز درمانی به حالت عادی بازگردد. در چنین شرایطی می‌توان از دستگاه نوارقلب خانگی استفاده کرد. به همین علت در ادامه به معرفی دستگاه نوارقلب خانگی و مزایای آن برای بیماران می‌پردازیم و شما را دستگاه نوار قلب خانگی، محصولی از شرکت کاوشکام آسیا بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

navarghalb1دستگاه نوار قلب هوشمند

دستگاه نوار قلب چیست و چه کاربردی دارد؟

نوارقلب که به آن الکتروکاردیوگرام (electrocardiogram) یا به صورت خلاصه ECG گفته می‌شود؛ آزمایشی است که از آن برای بررسی ریتم و فعالیت الکتریکی قلب استفاده می‌شود. این آزمایش توسط دستگاه نوارقلب انجام می‌شود. دستگاه نوار قلب با استفاده از سنسورهایی که روی پوست بیمار قرار می‌گیرد، وضعیت تپش قلب بیمار را دریافت و در مرحله بعد اطلاعات دریافتی را روی کاغذ ثبت می‌کند. پزشکان و متخصصان از خروجی این دستگاه برای بررسی وضعیت قلب بیماران و تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند. در حالت کلی استفاده از دستگاه نوارقلب به افرادی که با مشکلات زیر مواجه هستند، پیشنهاد می‌شود:

  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • تپش قلب (ضربان قلب نامنظم یا سریع)
  • غش کردن
  • خستگی و ضعف بدنی

در سال‌های گذشته تنها یک نوع دستگاه نوارقلب در بازار موجود بود. این دستگاه بزرگ و گران‌قیمت است و در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیاز دائم برخی از بیماران به دستگاه نوارقلب باعث شد تا دستگاه نوارقلب خانگی نیز تولید و در بازار عرضه شود. همان طور که پیش از این اشاره کردیم افرادی که با مشکل آریتمی قلبی مواجه هستند نیاز دارند تا به‌سرعت وضعیت تپش قلب خود را چک کنند. استفاده از دستگاه نوارقلب خانگی به این دسته از افراد کمک می‌کند که وضعیت قلب خود را در هر زمانی بررسی کنند و نتیجه را به پزشک متخصص گزارش دهند.

navarghalb2نوار قلب

دستگاه نوار قلب خانگی چیست؟

عده خاصی از بیماران هستند که باید برای تشخیص بیماری یا بررسی فرآیند درمان خود وضعیت قلب‌شان را به‌صورت پیوسته بررسی کنند و نتیجه را به پزشک متخصص گزارش دهند. در چنین شرایطی می‌توان از دستگاه نوارقلب خانگی استفاده کرد.

این دستگاه‌ها انواع گوناگونی دارند. هولترها یکی از شناخته‌شده‌ترین دستگاه‌های نوارقلب هستند اما محدودیت‌های زیادی در حرکت و انجام فعالیت‌های روزانه برای بیمار ایجاد می‌کنند.

نوع دیگری از این دستگاه‌ها موجود هستند که توسط شرکت کاوشکام آسیا تولید شده‌اند. این دستگاه محدودیت‌های حرکتی هولتر را ندارد.

دستگاه نوار قلب خانگی شرکت کاوشکام آسیا

دستگاه نوارقلب خانگی شرکت کاوشکام آسیا یا دستگاه الکتروکاردیوگرام نرم افزار قلب سبز روی سینه بیمار نصب می‌شود. این دستگاه وزن کم و ابعاد کوچکی دارد. به همین علت هیچ محدودیتی در فعالیت‌های روزانه بیمار ایجاد نمی‌کند. دستگاه مذکور روی بدن افراد چسبانده می‌شود و نصب آن باعث اذیت و ایجاد حس درد در بیمار نمی‌شود. دستگاه نوارقلب خانگی شرکت کاوشکام آسیا با استفاده از بلوتوث به تلفن همراه بیمار متصل می‌شود و وضعیت قلب فرد را روی تلفن همراه ذخیره می‌کند. لازم به ذکر است که سایر دستگاه‌های نوارقلب حافظه محدودی دارند و باید برای مشاهده نتایج آن‌ها به مراکز درمانی مراجعه کرد. این در حالی است که این دستگاه، نتیجه را از طریق تلفن همراه شخص به تیم پزشکی ارسال می‌کند و بیمار را از مراجعه متعدد به مراکز درمانی بی‌نیاز می‌کند.

جالب است بدانید که این دستگاه به‌دلیل اتصال به تلفن‌های هوشمند، با محدودیت حافظه داخلی مواجه نیست. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به مدت‌زمان بالای فعالیت آن تنها با استفاده از یک باتری سکه‌ای اشاره کرد. شرکت کاوشکام تلاش کرده است با استفاده از  فناوری‌های نوین، مصرف برق این دستگاه را کاهش دهد. به همین علت این دستگاه می‌تواند تنها با یک باتری به‌مدت دو هفته و به‌صورت 24 ساعته، نوارقلب بیمار را ذخیره و به پزشک مربوطه ارسال کند. بیمارانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند می‌توانند در صورت مشاهده مشکلاتی مانند تنگی نفس، تپش قلب و درد قفسه سینه تنها با فشار دادن یک دکمه، شرایط خود را به تیم پزشکی اعلام کنند.

navarghalb3دستگاه نوار قلب

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با دستگاه نوارقلب خانگی و دلایل نیاز بیماران به این دستگاه آشنا کنیم. همچنین اعلام کردیم که دستگاه نوارقلب خانگی شرکت کاوشکام آسیا یکی از برترین دستگاه‌های موجود در کشور است. این دستگاه محدودیت‌های هولترها را ندارد و مزایای بسیاری برای بیماران به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به وزن کم، ابعاد کوچک، حافظه نامحدود و ارسال خودکار اطلاعات به تیم پزشکی اشاره کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید