گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

مدیریت ناوگان هرمس

  • استخراج داده‌های مکانی، کارکردی و رفتاری وسیله نقلیه و راننده توسط دستگاه ردیاب
  • تجمیع، تحلیل و ذخیره‌سازی اطلاعات ناوگان، از جمله مسیر پیمایش، عملکرد و کیفیت کارکرد
  • ارائه گزارش‌های متنوع، در سطوح جزئیات، تجمیعی و آماری و ارسال هشدارهای بلادرنگ به مدیران ناوگان
مدیریت ناوگان هرمس
راهکار سیستم مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل ابزاری مطمئن جهت نظارت مستقیم و لحظه ای بر عملکرد وسائل نقلیه ناوگان ایجاد خواهد نمود. با استفاده از این راهکار، موقعیت تمامی خودروهای زیرمجموعه هر مرکز قابل مشاهده بوده و افراد ذی‌صلاح می توانند مکان و الگوی توزیع متحرک‌ها را بر روی نقشه مشاهده کرده و آخرین اطلاعات حرکتی متحرک‌ها نظیر حرکت در مسیر ماموریت، میزان توقف، سرعت و مسافت طی شده را در اختیار داشته باشند.
در راهکار مدیریت ناوگان دستگاه ردیاب خودرو، موسوم به ردیاب GPS، بر روی خودرو نصب شده و اطلاعات مکانی، عملکردی و تجهیزات جانبی خودرو را بر روی بستر GSM به سرور مرکزی ارسال می‌نمایند. این اطلاعات در سرور مرکزی تحلیل شده و اطلاعات کاملی از موقعیت و وضعیت وسائل نقلیه در نرم‌افزار مدیریت ناوگان به کاربر ارائه می‌گردد. علاوه بر اطلاعات مکانی، امکان یکپارچه‌سازی سنسورهای متنوعی، همانند دما، رطوبت و درب در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. دریافت گزارش‌های کارکردی و آماری از دیگر ویژگی‌های سامانه مدیریت ناوگان کاوشکام آسیا است. طراحی و تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار راهکار مدیریت ناوگان گروه کاوشکام آسیا کاملاً بومی بوده که این امر موجب طراحی سیستمی تطبیق‌پذیر با نیاز مشتری گشته است.
بهینه‌سازی عملیات اجرایی:
امکانات مختلفی جهت نظارت بر عملیات و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از خودروهای شرکتی در سامانه مدیریت ناوگان کاوشکام در نظر گرفته شده است. کنترل ساعات آغاز و پایان عملیات، محدوده جغرافیایی و موقعیت لحظه ای خودروهای عملیاتی از جمله این امکانات می‌باشند.
بهبود رفتار رانندگی:
تحلیل‌های بین المللی نشان داده‌اند که درصد قابل توجهی از رانندگان تنها با اطلاع از این موضوع که حرکت آن ها تحت نظارت است رفتار بهتری از خود نشان خواهند داد. علاوه بر این امر، امکان تعریف سرعت حرکت و نقاط توقف مجاز برای خودروها موجب بهبود رفتار راننده‌ها و کاهش هزینه‌های تحمیلی ناشی از مواردی همچون تصادفات و جریمه‌های رانندگی می‌گردد.
تضمین سلامت خودرو و محتویات آن:
از دیگر امکانات راهکار مدیریت ناوگان کاوشکام، امکان اتصال تجهیزات جانبی مختلف جهت نظارت بر شرایط محتویات داخل خودروها می‌باشد. از دیگر امکانات این راهکار مدیریت فرآیند نگهداری از خودروها می‌باشد.
صرفه‌جویی در مصرف سوخت:
نظارت بر مسیرهای حرکتی خودروها موجب جلوگیری از سفرهای غیر ضروری آن‌ها می‌گردد. با در نظر گرفتن میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت هر خودرو استفاده از راهکار مدیریت ناوگان کاوشکام موجب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های عملیاتی ناوگان خودرویی می‌گردد.   
Half Cylander Button

اجزای راهکار مدیریت ناوگان هرمس:

شرکت کاوشکام آسیا تا کنون 8 نسل از محصولات خود را به صورت تجاری ارائه نموده و راهکار سیستم مدیریت ناوگان کاوشکام (هرمس) در بیش از 40 هزار خودرو و بیش از 250 ناوگان خودرویی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است. این تجربه گران‌بها به شرکت کمک کرده تا در طول این مدت کیفیت محصولات و خدمات خود را تا حد ممکن افزایش داده و همواره یکی از پیشگامان این صنعت باقی بماند. در راستای این تکامل محصولات شرکت کاوشکام از یک ردیاب ساده به یک هسته نظارتی مرکزی در خودرو با قابلیت یکپارچه‌سازی با انواع حسگرها جهت مدیریت عملیات مورد نظر در خودرو ارتقا یافتند و کاربران این محصولات از خدمات متنوعی که به صورت یکپارچه در اختیار دارند نهایت استفاده را می‌برند.
مدیریت ناوگان هرمس
مدیریت ناوگان هرمس
علی رغم پیچیدگی‌های خاص طراحی و ساخت سخت افزار، نقطه قوت راهکار سامانه مدیریت ناوگان هرمس، نرم‌افزار کامل و جامع ارائه شده این راهکار است. این نرم‌افزار بر پایه‌ی بستر اینترنت اشیاء کاوشکام توسعه داده شده است و تا کنون در بیش از 400 ناوگان مورد استفاده قرار گرفته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان دارای ساختاری کاملاً لایه‌بندی شده بوده و همین امر موجب ایجاد قابلیت اطمینان و امکان توسعه‌پذیری بالایی در این نرم‌افزار گشته است. در این نرم‌افزار قابلیت‌های متنوعی همانند مدیریت کاربران، وسائل نقلیه، مناطق جغرافیایی و گزارش‌های مبتنی بر نقشه، جدولی و نموداری قابل ارائه است.
Half Circle Button
Support Icon

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

با کارشناسان ما در تماس باشید

مشتریان ما

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
نقش اول کیفیت (ناک)
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس
مرکز تحقیقات مخابرات ایران
شرکت گلرنگ