گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

برنامه سامانه مدیریت ناوگان،تجارت در فضایی تحت نظارت

23 اسفند ، 1399
تیم تحقیقاتی کاوشکام آسیا
0 کامنت

بررسی سامانه مدیریت ناوگان تجاری تحت نظارت  

مدیریت، یکی از واژه‌های بسیار مهم در هر عرصه و تجارتی به حساب می ‌آید. فارغ از مدیریت دقیق، تقریبا می ‌توان گفت که هیچ فعالیتی نمی‌تواند به دقت انجام شود و در نتیجه کم و کاستی‌ ها می‌ تواند تا مرز نابودی یک فعالیت پیش روند. گاهی یک کارخانه و یا سازمان به طور محدود در یک مکان مشخص فعالیت می‌کند و همه چیز با نرم افزارهای مدیریتی و تعریف وظیفه برای کارمندان قابل مدیریت است. اما یک فعالیت مانند ناوگان حمل و نقل چطور؟ طبیعت این نوع فعالیت این است که وسایل حمل و نقل خود را به اقسا نقاط کشور و شهر بفرستد. مدیریت ناوگان حمل و نقل هم می‌ تواند به طور منسجم و یکپارچه عمل کند به شرط این که برنامه سامانه مدیریت ناوگان در اختیارمان باشد. مفهوم و کاربرد مدیریت ناوگان چیست و برنامه سامانه مدیریت ناوگان به چه معنا است؟ قصد داریم در این فرصت به این دست سوالات پاسخ دهیم و راهکارهای مناسبی را پیشنهاد کنیم.

برنامه سامانه مدیریت ناوگانبرنامه سامانه مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان یعنی چه؟

بی شک، ارسال ده‌ ها و یا حتی صدها وسیله نقلیه که در ناوگان قرار دارند و مدیریت لحظه‌ ای آن‌ها بدون استفاده از فناوری روز و بستر و دامنه‌ های اینترنت امکان پذیر نیست. تا همین چند سال پیش، معظلاتی مانند سرقت، آسیب بدنه خودرو و متاسفانه کم کاری‌هایی از جانب افراد در ناوگان ‌های مختلف دیده می ‌شد. اما امروز با مدیریت ناوگان به صورت آنلاین و لحظه‌ ای با برنامه سامانه مدیریت ناوگان تمام این مشکلات تا حد قابل توجه‌ ای کاهش یافته است.
مدیریت ناوگان یعنی دقت در عملکرد تک تک فعالیت‌ های ناوگان و پایین آوردن هزینه‌ ها و بالا بردن عملکرد هر چه بهتر کارها با نظارت و همراهی وسایل حمل و نقل متعلق به ناوگان. از رفتار و عملکرد راننده تا ایمنی وسیله نقلیه و دریافت گزارش ‌های مربوط به آسیب و تصادف وسیله نقلیه و رصد حرکت خودروها و سالم به مقصد رسیدن آن ‌ها از ویژگی‌ های برنامه سامانه مدیریت ناوگان به حساب می ‌آید.

پر بازدیدترین مطالب تکمیلی شرکت کاوشکام را در این بخش دنبال نمایید

بهترین ردیاب GPS مناسب کامیون و خودروهای سنگین

ردیاب GPS خودرو، 5 تصور اشتباه درباره ی جی پی اس

5 ترفند خرید دزدگیر خوب برای خودرو و ضد سرقت کردن وسایل نقلیه

نرم افزار مدیریت ناوگان چه کاربردهایی دارد؟

از کاهش هزینه‌ها و بالا بردن سطح عملکرد در ناوگان در صورت استفاده از سامانه مدیریت ناوگان صحبت کردیم. اما بهتر است دقیق ‌تر توضیح دهیم و از کلی گویی فاصله بگیریم تا به درک منطقی برسیم.

  • ماموریت‌ها و عملیات‌ها با این سامانه با دقت هر چه تمام ‌تر مدیریت می ‌شوند
  • رفتار راننده در حین انجام وظیفه و کار محول شده با توجه به پشتیبانی آنلاینی که در نرم افزار مدیریت ناوگان تعبیه شده است بهبود پیدا می ‌کند
  • سرقت، به عنوان یکی از تهدیدات اصلی و قدیمی وسایل نقلیه با حضور نرم افزار تا حد قابل توجه ‌ای کاهش می ‌یابد
  • در صورت آسیب خودرو، سیستم مدیریت ناوگان به راحتی از آن باخبر می‌شود

کاربردهای نرم افزر مدیریت ناوگانکاربردهای نرم افزر مدیریت ناوگان

مدیریت ماموریت ها و عملیات

معمولا ناوگان‌ها بیش از ده وسیله نقلیه برای انجام ماموریت‌ ها و عملیات دارند. این که هر کدام از وسایل نقلیه به چند گوشه از شهر یا کشور تنها در یک روز به راه می ‌افتند طبیعت کار ناوگان است. اما موضوعی که برای سیستم مدیریت ناوگان از اهمیت بالایی برخوردار است این است که بداند که آیا خودرو به موقع در محل موردنظر حاضر می‌ شود یا خیر؟ تا همین چند سال پیش، این پیگیری‌ ها با تلفن‌ زدن‌ های مکرر انجام می ‌شد تا این که فناوری به نام GPS روی کار آمد و کار را برای ردیابی وسایل نقلیه آسان کرد. بعد از آن، بسترهای اینترنتی و نرم افزارهای مدیریت ناوگان مانند برنامه سامانه مدیریت ناوگان هرمس نیز طراحی شدند. امروزه با کمک این نرم افزار می ‌توان از یک تا صدها وسیله نقلیه را تحت نظارت داشت و از عملکر لحظه به لحظه آن‌ ها مطلع شد.

نظارت بر رفتار راننده

به هر حال هر ماموریتی دردسرهای خودش را هم دارد. راننده ناوگان ممکن است به خاطر خستگی و مشکلاتی که برایش پیش آمده در حین ماموریت دچار ناراحتی ‌ها و سردرگمی ‌هایی شود. تا قبل از ورود برنامه سامانه مدیریت ناوگان، راننده بود و جاده و وسیله نقلیه‌ اش و طرفی که باید بار و یا خدماتی را از او دیافت می‌ کرد. اما با حضور سامانه نه تنها رفتار راننده در تمام مراحل اعزام بررسی و تحت نظارت قرار می‌ گیرد بلکه در صورت بروز حادثه می ‌توان با کمک پشتیبانی آنلاین و آگاهی به موقع از اوضاع، او را برای بهبود در رفتار و عملکردش راهنمایی کرد.

ویژگی های نرم افزر مدیریت ناوگانویژگی های نرم افزر مدیریت ناوگان

نقاط، مسیرها و مناطق تردد ناوگان

گاهی ممکن است ناوگان ماموریتی به راننده خود به مقصدی دوردست و یا شلوغ بدهد. در چنین شرایطی هم می ‌توان از امکانات تعریف شده در برنامه سامانه مدیریت ناوگان بهره برد و نزدیک ‌ترین و کم ترافیک‌ ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد.

گزارش ها، نمودارها و مدیریت رویدادها

به محض حرکت با یک وسیله نقلیه ممکن است خطرات و سوانحی در مسیر جاده ما را تهدید کنند و گاهی هم با رویدادهایی از این دست مواجه شویم و وسایل نقلیه ناوگان دچار نقص یا آسیب شوند. برنامه سامانه مدیریت ناوگان نه تنها امکان اطلاع رسانی بابت سوانح به وجود آمده را به سیستم مدیریت ناوگان می ‌دهد بلکه به صورت هفتگی و ماهیانه، گزارشات و نمودارهایی را از رویدادها دسته بندی می ‌کند و به مجموعه ناوگان ارائه می‌ دهد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید