گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

آشنایی با گروه کاوشکام آسیا

17 اسفند ، 1400
تیم تحقیقاتی کاوشکام
0 کامنت

با توجه به پیشرفت علوم و فنون مرتبط با صنایع مخابراتی و الکترونیک و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت‌های مختلفی به فعالیت برای ارائه خدمات در این حوزه پرداختند. گروه کاوشکام آسیا یکی از شرکت‌های برتر و پیشرو در این صنعت است که از سال 1370 خدمات و محصولات خود را در حوزه‌ی سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می‌دهد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که کاوشکام چیست و چه خدمات و محصولاتی دارد، با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره کاوشکام آسیا و خدمات و محصولات این شرکت شما عزیزان را آشنا کنیم.

آشنایی با مجموعه کاوشکام آسیا

آشنایی با مجموعه کاوشکام آسیا

تاریخچه گروه کاوشکام آسیا

آغاز کار گروه کاوشکام آسیا به سال 1370 بازمی‌گردد، یعنی زمانی که تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گرد هم آمدند تا این گروه را با هدف طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی تاسیس کنند. با تاسیس شرکت در سال 1370، صادرات خدمات مهندسی در زمینه‌ی طراحی مدار مجتمع نیز آغاز شد. پس از آن و در سال 1375، در ادامه گام‌های موفقیت‌آمیز این شرکت، طراحی و ساخت سیستم گیرنده ETCAS، تلفن بی‌سیم و طراحی موبایل در تکنولوژی GSM آغاز شد.

در سال 1377، شرکت کاوشکام با تاسیس شرکت زیرمجموعه‌ی خود، صنایع الکترونیک افراتاب، وارد صنعت روشنایی شد و توانست جایزه علمی در جشنواره‌ی خوارزمی را کسب کند. با سیستمی شدن بسیاری از کسب و کارها و همچنین گسترش استفاده از موبایل، گروه کاوشکام آسیا تصمیم گرفت تا در سال 1380، وارد حوزه‌ی سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل شود و علاوه بر آن به طراحی و ساخت تقویت‌کننده و مسدودکننده‌ی موبایل نیز بپردازد. این شرکت توانست در این حوزه‌ها نیز بسیار موفق عمل کند.

کاوشکام به پیشرفت‌های خود در صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات ادامه داد و گام‌های موثری را در این صنعت برداشت. در سال 1385، این شرکت به طراحی مدار مجتمع RFID و قرائتگر آن و نرم‌افزارهای مرتبط پرداخت و وارد حوزه بهینه‌سازی پوشش شبکه موبایل (IBS) شد.

تاریخچه مجموعه کاوشکام آسیاتاریخچه مجموعه کاوشکام آسیا

در سال 1390، همزمان با توسعه‌ی سامانه نرم‌افزاری بومی مدیریت ناوگان حمل و نقل کاوشکام، این شرکت وارد دنیای طراحی و ساخت لینک‌های رادیویی شد و توانست جایزه علمی در جشنواره خوارزمی را کسب کند. موفقیت‌های شرکت کاوشکام ادامه داشت تا آن که در سال 1395 به حوزه‌ی پایش شبکه موبایل وارد شد. در همین سال، این شرکت موفق شد گواهینامه ISO9001:2015 خود را نیز به روزرسانی کند.

در نهایت، در سال 1397 شرکت کاوشکام گامی بزرگ در عرصه صنعت برداشت و علاوه بر ورود به حوزه پایش سلامت، برند وایزر را به بازار معرفی کرد. برند وایزر در زمینه‌ی فروش ردیاب جی پی اس فعالیت دارد. در حال حاضر، گروه کاوشکام آسیا، با به کارگیری نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای، خدمات خود را به صورت مشاوره، طراحی، تامین و تولید، اجرا و پشتیبانی در زمینه‌های سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و شبکه‌های مخابراتی به مشتریان ارائه می‌دهد.

در زیر، جدول تاریخچه شرکت کاوشکام آسیا را به صورت مختصر مشاهده می‌کنید:

تاسیس شرکت کاوشکام آسیا
صادرات خدمات مهندسی در زمینه‌ی طراحی مدار مجتمع
1370
طراحی و ساخت سیستم گیرنده ETCAS، تلفن بی‌سیم و طراحی موبایل در تکنولوژی GSM 1375
ورود به صنعت روشنایی با تاسیس شرکت صنایع الکترونیک افراتاب
اخذ جایزه علمی در جشنواره خوارزمی
1377
ورود به حوزه سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل
طراحی و ساخت تقویت‌کننده و مسدودکننده موبایل
1380
طراحی مدار مجتمع RFID و قرائتگر آن و نرم‌افزارهای مرتبط
ورود به حوزه بهینه‌سازی پوشش شبکه موبایل (IBS)
1385
توسعه سامانه نرم‌افزاری بومی مدیریت ناوگان حمل و نقل کاوشکام
ورود به حوزه طراحی و ساخت لینک‌های رادیویی
اخذ جایزه علمی در جشنواره خوارزمی
1390
ورود به حوزه پایش شبکه موبایل
بروزرسانی گواهینامه ISO9001:2015
1395
ورود به حوزه پایش سلامت
معرفی برند وایزر
1397

آشنایی با محصولات گروه کاوشکام آسیا

محصولات شرکت کاوشکام آسیا در حال حاضر به موارد زیر تقسیم می‌شود:

ردیاب خودرو

یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت کاوشکام، انواع ردیاب خودرو است که امنیت کامل وسایل نقلیه را به همراه دارند. ابعاد کوچک، کیفیت ساخت بالا، دقت در ردیابی و موقعیت‌یابی و قابلیت‌های فراوان برای حفاظت از خودرو و نظارت بر آن از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب جی پی اس کاوشکام آسیا است.

دیتالاگر دما و رطوبت

دستگاه پایش محیطی کاوشکام آسیا با مدل KSM400  در بازار عرضه می‌شود که آخرین نسل از دستگاه‌های پایش دما و رطوبت محیطی است. این دستگاه با استفاده از سنسورهای تعبیه شده در آن، پارامترهای مختلف محیطی مانند دما و رطوبت را دریافت می‌کند و با پردازیش آن‌ها، از طریق بسترهای ارتباطی به سرور مرکزی ارسال می‌کند. قابلیت اتصال هم‌زمان به چهار سنسور، قابلیت ارتباط با سرور مرکزی از بسترهای متنوع، قابلیت ارسال فوری رویدادها برای افراد ذی‌صلاح و قابلیت کنترل هم‌زمان سیستم‌های آژیر و تهویه از مهم‌ترین ویژگی‌های دیتالاگر دما و رطوبت کاوشکام آسیا است.

پروب از راه دور

یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات شرکت کاوشکام، پروب از راه دور است که با مدل "KAAP200" در بازار به فروش می‌رسد. این پروب امکان نصب ثابت در مکان دلخواه روی وسایل نقلیه در حال حرکت را دارد و علاوه بر آن امکان اندازه ‌گیری پارامترهای شبکه موبایل و کیفیت سرویس‌ های مختلف را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های مهم پروب از راه دور کاوشکام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت پشتیبانی از انواع باندها و تکنولوژی‌ها
  • امکان استفاده از 4 سیم کارت با اپراتورهای مختلف برای مقایسه آن‌ها
  • ارسال نتایج به صورت آنلاین
  • امکان تعریف انواع تست‌های Idle و Dedicated
  • امکان اندازه گیری کیفیت صدا  (MOS)
  • مجهز به ماژول موقعیت‌یابی GNSS داخلی
  • داشتن پورت‌های ورودی/خروجی متنوع برای دسترسی کاربر محلی
  • استفاده از فناوری رمزنگاری داده
  • قابلیت استخراج پیام‌های لایه 3
  • دارای تاییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

پروب از راه دور شرکت کاوشکام آسیاپروب از راه دور شرکت کاوشکام آسیا

مودم LTE

مودم‌های LTE پرسرعت و به صرفه کاوشکام در دو مدل KMOD-D2 و KMOD-DS1 عرضه شده‌اند. گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا با ارائه راهکار دسترسی پایدار و باکیفیت به داده این دو مودم را عرضه کرده است و به مصرف‌کنندگان این امکان را داده است تا بتوانند با ارتباطی امن و اختصاصی، گزارش‌های آنلاین و بررسی وضعیت کاربران را در دسترس داشته باشند.

نوار قلب ECG

یکی از دغدغه‌های شرکت کاوشکام، کمک به افزایش سطح سلامت در جامعه است. طراحی و تولید دستگاه الکتروکاردیوگرام قلب سبز مدل ECG Patch مهم‌ترین گام این شرکت برای کمک به بیماران قلبی بوده است. این دستگاه به بیماران قلبی و پزشک متخصص آن‌ها کمک می‌کند تا از وضعیت قلب و آریتمی‌های قلبی به صورت لحظه‌ای و طولانی مدت مطلع باشند. دستگاه نوار قلب کاوشکام آسیا با  با بلوتوث به گوشی موبایل وصل می‌شود و نوار قلب ECG بیمار را به صورت 24 ساعته روز و در هفت روز هفته ذخیره می‌کند. سپس با اتصال گوشی به اینترنت، نوار‌قلب‌های ذخیره شده برای پزشک معالج ارسال می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه‌ی بیمار به کلینیک نیست.

دستگاه نوار قلب ECG کاوشکام آسیادستگاه نوار قلب ECG کاوشکام آسیا

نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس

سامانه‌ی مدیریت ناوگان ابزاری قوی برای کمک به کاهش هزینه‌های سازمان‌های حمل و نقل و افزایش بهره‌وری آن‌ها است. گروه کاوشکام آسیا در ارائه سامانه مدیریت ناوگان نیز قوی عمل کرده است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس از گروه کاوشکام به مدیریت بهتر ماموریت‌های رانندگان کمک می‌کند، رفتار رانندگان را بهبود می‌بخشد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو را کاهش می‌دهد و امنیت خودروهای سازمان را افزایش می‌دهد. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس راهکاری قوی از شرکت کاوشکام آسیا است که با تکیه بر اینترنت اشیاء توسعه یافته و در حال حاضر بیش از 400 ناوگان از آن استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار پایش محیطی سرنا

این نرم‌افزار گروه تحقیقاتی کاوشکام آسیا نیز مانند سایر نرم‌افزارهای این شرکت، بر اساس اینترنت اشیا (IoT) توسعه یافته است. از امکانات نرم‌افزار پایش محیطی سرنا می‌توان به مدیریت کاربران، مدیریت انبارها و سنسورهای محیطی، نظارت لحظه‌ای بر پارامترهای محیطی، مدیریت رویدادها و امکان گزارش‌گیری اشاره کرد. از این نرم‌افزار برای محیط‌های حساس به دما و رطوبت مانند انبارهای کالا و اتاق‌های سرور استفاده می‌شود.

نرم افزار پایش محیطی سرنا کاوشکام آسیانرم افزار پایش محیطی سرنا کاوشکام آسیا

نرم‌افزار پایش شبکه موبایل

شرکت کاوشکام آسیا، نرم‌افزار پایش شبکه موبایل خود را با نام KCMON ارائه کرده است. این نرم‌افزار تحت وب، به کاربر امکان مدیریت و کنترل دستگاه‌های پروب از راه دور را می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تعریف انواع تست؛
  • اختصاص تست به دستگاه یا گروهی از دستگاه‌ها بر اساس زمان‌بندی دلخواه؛
  • بررسی وضعیت و دریافت گزارش از دستگاه‌ها.

نرم‌افزار قلب سبز

نرم‌افزار قلب سبز یکی دیگر از محصولات شرکت کاوشکام آسیا است که نوار قلب ضبط شده‌ی بیمار را پردازش می‌کند و برای ارائه گزارش به سرور فضای ابری انتقال می‌دهد. پزشک معالج می‌تواند از راه دور، با ورود به این نرم‌افزار، اطلاعات بیمار را بررسی کند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد. سهولت دسترسی پزشک به داده‌های بیمار با استفاده از اینترنت (بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار) مهم‌ترین ویژگی نرم‌افزار قلب سبز گروه کاوشکام آسیا است.

چرا باید کاوشکام را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم کاوشکام را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم این شرکت، پیشتاز در توسعه و ارائه‌ی محصولات و راهکارهای پیشرفته در صنعت الکترونیک و مخابرات است. کاوشکام با تیم متعهد، خلاق، پرتلاش و حرفه‌ای خود همواره در تلاش است تا راهکارهای موثر در حوزه‌ی مخابرات و فناوری اطلاعات به مشتریان ارائه کند و محصولات خود را با برترین کیفیت به بازار عرضه کند.

مشتری‌مداری، خلاقیت، نوآوری و توسعه پایدار از ارزش‌های این تیم محسوب می‌شود و همین امر موجب شده تا هر روز در مسیر پیشرفت و ارائه‌ی خدمات با کیفیت گام بردارد. اگر به دنبال کیفیت در خدمات و محصولات هستید، توصیه می‌کنیم که مانند بسیاری از مشتریان ما از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل، منطقه آزاد ارس و ماکو، زمزم و صدا و سیمای جمهوری اسلامی، کاوشکام را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 4 از 5 (از 32 رای)