گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

دیتالاگر دما و رطوبت چیست

24 اسفند ، 1399
تیم تحقیقاتی کاوشکام آسیا
0 کامنت

منظور از دیتالاگر دما و رطوبت چیست؟

دیتالاگر یک واژه مرکب است که از دو واژه انگلیسی (Data) و (Logger) تشکیل شده است؛ (Data) به معنی داده‌های اطلاعاتی است و (logger) به معنای ظرف است. در واقع دیتالاگر یعنی ظرف اطلاعات که به صورت دیجیتال شروع به اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات می‌ کند. اندازه گیری در جهان امروز جز لاینفک زندگی ما شده است. البته ناگفته نماند که اندازه گیری تنها خصیصه انسان‌ها نیست و تمام جانداران دیگر نیز از آن برخوردار هستند.
یکی از ابزارهایی که امروز در روزگار ما به ویژه برای اندازه گیری دما و رطوبت که تاثیر مستقیم بر زندگی و کار ما دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد دیتالاگر دما و رطوبت است. شاید به جای نام دیتالاگر دما و رطوبت ترمو گراف هم شنیده باشید. هر دو یک وسیله الکترونیکی هستند که با یک بازه زمانی مشخص تنظیم می‌شوند و به اندازه گیری دما و رطوبت در فضای قرار گرفته می ‌پردازند. امروز به بررسی این وسیله، به ویژه دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 خواهیم پرداخت و با ابعاد و نوع استفاده آن که یکی از انواع دیتالاگر دما و رطوبت می باشد، آشنا خواهیم شد.

دیتالاگر دما و رطوبت چیستدیتالاگر دما و رطوبت چیست

چرا باید از دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 استفاده کنیم؟

دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 از جهات مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که رطوبت در قسمت‌ های خاصی مانند شمال کشور بسیار زیاد است در بسیاری از مواقع موجب آسیب وسایل برقی و حتی پوسیدگی بدنه می‌شود. در گام اول دیتا لاگر به ما کمک می ‌کند که با میزان سنجی رطوبت بفهمیم که در جایی درست برای کسب و کارمان قرار گرفته‌ ایم یا خیر؟ یا اگر انبار مواد غذایی داریم، این حد از رطوبت آسیبی به محصولات ‌مان نمی ‌زند؟ و اگر می‌زند چه کاری باید برای کم کردن رطوبت و یا دما انجام دهیم؟ تمام این سوالات را می ‌توانیم از عددی که روی صفحه نمایشگر دیتالاگر به نمایش درآمده بفهمیم.

پر بازدیدترین مطالب تکمیلی کاوشکام آسیا را در این بخش دنبال نمایید

رضایت مشتریان از سیستم ردیابی GPS خودرو

ناوگان حمل و نقل سبز، چگونه یک ناوگان سبز بسازیم

5 ترفند خرید دزدگیر خوب برای خودرو و ضد سرقت کردن وسایل نقلیه

دیتالاگر چه امکاناتی دارد؟

دیتالاگر دما و رطوبت در ظاهر بسیار چهره ساده ‌ای دارد و همین طور هم هست اما باید گفت که این دستگاه امکاناتی هم دارد که در نگاه اول دیده نمی ‌شوند؛ این دستگاه امکان اتصال به صورت وای فای دارد و بدون استفاده از کابل می ‌توان آن را تنظیم کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. USB و ورودی آن به صورت سرخود امکان استفاده دارد و با قفل و پلمپی که روی آن قرار گرفته می ‌توان تمام تنظیمات آن را به صورت خصوصی و بدون ورود اطلاعات غیر از طرف شخص دیگر انجام داد. البته جدا از دما و رطوبت، پارامترهای دیگری مانند ارتعاش و ضربه و فشار و شتاب هم می‌توانند از دیگر امکانات اندازه گیری این دستگاه به حساب بیایند.

امکانات دیتالاگر دما و رطوبتامکانات دیتالاگر دما و رطوبت

ویژگی های دیتالاگر دما و رطوبت KSM400

دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 و یا همان دستگاه پایش محیطی KSM400 از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. این دیتالاگر می‌ تواند با کمک چهار سنسور محیطی همه چیز را تحت نظارت خود داشته باشد و از طرفی، با اتصال به سرور مرکزی امکان نمایش اطلاعات را از صفحه نمایشگر LCD تمام پارامترهای موردنیاز را به نمایش در بیاورد. بسترهای ارتباطی این دستگاه از طریق Wi-Fi، RS485 و RS232 برقرار می ‌شود. در مقابل خرید دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 با هزینه ‌ای معقول می‌ توان از خسارات وارده بر اثر دما و رطوبت در محیط‌ های مختلف جلوگیری کرد. این دستگاه در قبال هزینه نگهداری مقبولی که دارد می‌تواند میزان بهره ‌وری شما را در صنعت مورد نظرتان بالا ببرد.

استخراج اطلاعات به صورت آفلاین

یکی از مشکلاتی که امروزه با دستگاه ‌های مرتبط به اینترنت وجود دارد این است که بلافاصله بعد از قطعی اینترنت، دیگر هیچ راه چاره‌ای برای دریافت اطلاعات و داده‌ ها نداریم. این در حالی است که دیتالاگر دما و رطوبت KSM400 این امکان را فراهم کرده تا بتوان به صورت آنلاین، اطلاعات لازم را دریافت کنیم. حتی این قابلیت در این دستگاه وجود دارد که بتوانیم رویدادهای ثبت شده در دستگاه را برای افراد مرتبط در یک سازمان، به صورت تعریف شده در سیستم، ارسال کنیم.

ویژگی های دیتالاگر دما و رطوبت KSM400ویژگی های دیتالاگر دما و رطوبت KSM400

الگوریتم های هوشمند

یکی از شگفتی‌هایی که در دیتالاگر دما و رطوبت KSM400، این وسیله را از تمام هم نسل‌هایش متمایز می‌ کند الگوریتم ‌های هوشمند آن است که می ‌تواند به صاحب حرفه در کاهش هزینه و مصرف انرژی کمک کند. این دستگاه با استفاده از شاخصه ‌های فناوری روز دنیا از انرژی بسیار کمی برای فعالیت استفاده می ‌کند. این که به تمام فضای کاری خود، حتی نسبت به هوا و رطوبتی که در محل کار، انبار، شرکت ‌مان آگاه باشیم، ما را یک گام به مدیریت پیشرفته نزدیک ‌تر می‌کند. پس بهتر است هر چه زودتر از پدیده‌ های نوینی مانند دیتالاگرها استفاده کنیم.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید