گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

هزینه نصب ردیاب روی خودرو چقدر است؟

16 بهمن ، 1402
تیم تحقیقاتی کاوشکام
0 کامنت

یکی از ابزارهای مهم که امروزه به منظور جلوگیری از سرقت ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد، ردیاب نام دارد. ردیاب‌ها در دنیای امروز فناوری جدیدی هستند که سرقت ماشین را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. این ابزار با توجه به نوع فناوری و عملکرد می‌تواند به بهترین شکل ممکن امنیت خودرو را تأمین کند. ردیاب‌ها در انواع مختلف با امکانات و قابلیت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند که افراد می‌توانند با توجه به نوع خودرو و نیاز خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنند. مهم‌ترین مرحله پس از خرید ردیاب، نصب ردیاب است؛ سوالی که در این شرایط توسط درصد زیادی از کاربران مطرح می‌شود این است که هزینه نصب ردیاب روی خودرو چقدر است؟

ردیاب خودرو چیست؟

پیش از بررسی هزینه نصب ردیاب روی خودرو و عواملی که می‌تواند این هزینه را تحت تأثیر قرار دهد، به‌صورت مختصر با ردیاب خودرو آشنا می‌شویم. ردیاب یک وسیله الکترونیکی است که توسط یک سیم کارت فعال می‌شود و مالک خودرو می‌تواند به کمک آن به‌صورت لحظه‌ای از موقعیت ماشین مطلع شود. ردیاب شباهت زیادی به دزدگیر دارد اما در مقایسه با آن کاربردی‌تر بوده و امکان پیدا کردن و از کار انداختن آن توسط سارقین وجود ندارد. این وسیله را می‌توان در قسمت‌های مختلف نصب کرد. ردیاب‌ها برای کار کردن به انرژی الکتریکی نیاز دارند که برخی مدل‌ها این انرژی را از طریق سیم‌کشی و برخی دیگر بدون نیاز به سیم‌کشی و از طریق باتری داخلی تأمین می‌کنند. قبلا در یک مقاله مجزا در وبلاگ کاوشکام درباره تفاوت دزدگیر و ردیاب صحبت کرده‌ایم.

ردیاب خودرو

چه عواملی بر قیمت ردیاب تأثیرگذار است؟

همان‌طور که اشاره شد معمولا برای نصب ردیاب روی خودرو به یک سیم کارت نیاز است. پس از قرار دادن سیم کارت در داخل دستگاه آن را به برق خودرو متصل می‌کنند تا فعال شده و بتواند موقعیت جغرافیایی ماشین را به‌صورت لحظه‌ای و دقیق برای مالک ارسال کند. با استفاده از این ابزار مالک خودرو می‌تواند موقعیت ماشین را به‌صورت آنلاین ردیابی کرده و حتی آن را از راه دور خاموش کند.

ردیاب‌های خودرو در انواع مختلفی در دسترس هستند که هر کدام از امکانات و قابلیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. به همین دلیل عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی قیمت ردیاب خودرو تأثیر بگذارد. از این رو در زمان خرید ردیاب باید به این عوامل توجه کرده و آن‌ها را مدنظر قرار داد. از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ردیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ردیاب خودرو

فناوری مورد استفاده

معمولا در ساخت انواع ردیاب خودرو از چندین فناوری استفاده می‌شود که می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. ردیاب‌ها معمولا بر اساس سیستم GPS، مکان‌یابی سلولی یا ترکیبی از این دو فناوری عمل می‌کنند. هر چه فناوری مورد استفاده در ردیاب پیشرفته‌تر باشد به این معنی است که از دقت بالاتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری نیز دارد.

کیفیت ساخت

در ادامه بحث هزینه نصب ردیاب باید به این موضوع اشاره کرد که کیفیت ساخت و دوام ردیاب یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند بر قیمت این دستگاه تأثیر داشته باشد. هر چه از مواد با کیفیت‌تر در ساخت ردیاب استفاده شده و این دستگاه از استاندارد ایمنی قوی‌تری برخوردار باشد، هزینه بیشتری برای خرید آن باید پرداخت کرد.

قابلیت‌های ویژه

در خصوص عملکرد ردیاب باید به این موضوع اشاره کرد که کارایی آن تنها به ارسال لحظه‌ای موقعیت مکانی ماشین محدود نمی‌شود و این دستگاه می‌تواند از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار باشد. ردیابی لحظه‌ای و زنده، امکان ارسال هشدار و اعلان،‌ قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر، خاموش کردن خودرو از راه دور، شنود صدای داخل کابین و غیره از قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانند روی قیمت این دستگاه تأثیر داشته باشند.

برند ردیاب خودرو

برند ردیاب

در خصوص هزینه نصب ردیاب باید گفت که مانند هر وسیله یا ابزار دیگری یکی از موارد مهمی که می‌تواند قیمت نهایی محصول را تحت تأثیر قرار دهد،‌ برند سازنده آن است. هر چه برند سازنده از شهرت بیشتری برخوردار باشد به این معنی است که دستگاه کیفیت ساخت بالایی داشته و از فناوری‌های پیشرفته بهره‌ می‌برد؛‌ در نتیجه هزینه بیشتری باید برای خرید آن پرداخت کرد.

خدمات پس از فروش

اینکه خدمات پشتیبانی و به‌روزرسانی نرم‌افزاری ردیاب توسط برند سازنده با چه میزان از نظم ارائه شود یکی از عواملی است که می‌تواند قیمت ردیاب را تحت تأثیر قرار دهد. هرچه برند سازنده عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد و کاربران بتوانند دستگاه را به‌روز نگه داشته و از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند، دستگاه قیمت بالاتری خواهد داشت.

هزینه نصب ردیاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

در هنگام اقدام به خرید و نصب ردیاب خودرو باید هرگونه هزینه اضافی که ممکن است وجود داشته باشد را در نظر گرفت. صرف نظر از این که ردیاب خودرو چه امکاناتی داشته و چه میزان هزینه برای خرید آن پرداخت شده،‌ این دستگاه باید به‌صورت صحیح و اصول نصب شود که بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. برخی از شرکت‌ها و برندها نصب ردیاب را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند اما این موضوع در مورد همه برندها صدق نمی‌کند. هزینه نصب ردیاب روی خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

نوع ردیاب خودرو

یکی از عواملی که می‌تواند هزینه نصب ردیاب روی ماشین را تحت تأثیر قرار دهد، نوع ردیاب یعنی سیمی یا بدون سیم بودن آن است. نصب ردیاب‌های سیمی درون خودرو نیاز به سیم‌کشی داشته و به این ترتیب فرایند نصب آن‌ها پیچیده‌تر است. به همین دلیل برای نصب این نوع ردیاب‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

هزینه نصب ردیاب خودرو

امکانات ردیاب خودرو

فعال کردن قابلیت‌ها و امکانات مختلف روی ردیاب خودرو یکی دیگر از عواملی است که هزینه نصب ردیاب را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به‌عنوان مثال فعال کردن قابلیت خاموش کردن از راه دور، نصب ردیاب شنوددار یا دوربین‌دار فرایند پیچیده‌تر دارد و به همین دلیل برای نصب این نوع ردیاب‌ها هزینه بیشتری دریافت می‌شود.

نوع خودرو

منظور از نوع خودرو در هزینه نصب ردیاب میزان پیچیدگی سیستم برق خودرو است. در خودروهای داخلی سیستم برق‌رسانی ساده‌تر بوده و به همین دلیل نصب ردیاب نیز ساده‌تر است. اما در ماشین‌های خارجی و ماشین‌های سنگین که سیستم الکترونیکی پیشرفته‌تری دارند، فرایند نصب دشوارتر بوده و به همین دلیل هزینه نصب ردیاب نیز بالاتر خواهد بود.

محل نصب ردیاب در خودرو

محل نصب ردیاب در خودرو

این موضوع که دستگاه ردیاب در کدام قسمت از خودرو نصب شود یکی از مسائلی است که می‌تواند هزینه نصب ردیاب را تحت تأثیر قرار دهد. هر چه دسترسی به مکان مورد نظر سخت‌تر باشد و نیاز به اعمال کردن تغییرات سخت‌افزاری وجود داشته باشد، باید هزینه بیشتری برای نصب پرداخت کرد.

سخن پایانی

امروزه ردیاب‌های خودرو به دلیل نوع فناوری مورد استفاده و امکانات و قابلیت‌های مختلف مانند امکان ردیابی لحظه‌ای و آنلاین موقعیت جغرافیایی، امکان شنود، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور و غیره که در اختیار مالکین قرار می‌دهند، بسیار مورد توجه بوده و یکی از بهترین ابزارها برای تأمین امنیت ماشین به حساب می‌آیند. فارغ از نوع فناوری و امکانات، ردیاب‌های خودرو برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند باید به‌صورت اصولی و دقیق نصب شوند. در مورد هزینه نصب ردیاب روی خودرو عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد که آشنایی با این عوامل و تأثیر آن می‌تواند برای افرادی که قصد خرید و نصب ردیاب دارند، کمک کننده باشد.

سوالات متداول

ردیاب خودرو چیست؟

ابزاری است که می‌تواند با استفاده از فناوری GPS، مکان‌یابی سلولی یا ترکیبی از این دو فناوری، موقعیت جغرافیایی خودرو را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار مالک قرار دهد.

ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟

این ابزار دارای یک فرستنده GPS است که به کمک یک سیم‌کارت می‌تواند اطلاعات جغرافیایی را به‌صورت دقیق برای مالک خودرو ارسال کند.

هزینه نصب ردیاب خودرو چقدر است؟

در خصوص هزینه نصب باید گفت که این موضوع به عوامل مختلفی مانند نوع ردیاب، امکانات آن، نوع خودرو و محل نصب بستگی داشته و به همین دلیل هزینه مشخصی نمی‌توان برای آن تعیین کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید