گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

بررسی مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل از راه دور

05 اردیبهشت ، 1400
تیم تحقیقاتی کاوشکام آسیا
0 کامنت

کنترل ناوگان یک سازمان از جمله خودروهای اداری، کامیون‌های مخصوص حمل و نقل و کشتی‌های حمل بار و نظارت بر عملکرد آن‌ها کار پیچیده و دشواری است. استفاده از یک برنامه کمکی که بتواند در کنترل خودروهای یک سازمان به مدیر کمک کند، می‌تواند بسیار سودمند باشد. ردیاب ماشین بهترین ابزار برای حفظ ایمنی و کنترل از راه دور خودروها است. اما چرا بهترین؟ ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل چه مزایایی دارد؟ اگر دوست دارید که با مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل از راه دور آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

مزایای ردیاب خودرو و مدیریت ناوگانمزایای ردیاب خودرو و مدیریت ناوگان 

مزایای ردیاب خودرو

ردیاب خودرو یا جی پی اس قطعه سخت‌افزاری کوچکی است که با نصب آن بر روی ناوگان، از جمله خودروها سبک و سنگین و یا حتی استفاده از آن برای افرادی مانند کودکان و سالمندان، می‌توان به صورت لحظه‌ای از موقعیت آن‌ها آگاه شد و کنترل بیشتری روی آن‌ها داشت. ردیاب اطلاعات را به کمک سیم کارت و همچنین اپلیکیشنی که بر روی آن نصب شده (حذف شود) ارسال می‌کند. از مهم‌ترین مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل از راه دور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

1. کنترل بیشتر بر مسیر رفت و آمد ناوگان

یکی از مهم‌ترین مزایای ردیاب خودرو این است که می‌توان برای آن محدوده‌ای جغرافیایی تعیین کرد تا در صورت خروج خودرو از محدوده، با اطلاع دادن به مدیریت ناوگان او را آگاه کند. این ویژگی ردیاب موجب شده تا با کنترل از راه دور، ایمنی بیشتری در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد شود.

2. نظارت بر سرعت با ردیاب خودرو 

علاوه بر این که امکان تعیین محدوده جغرافیایی برای ردیاب‌ها وجود دارد، امکان تعریف محدوده سرعت نیز برای آن‌ها وجود دارد. مدیریت ناوگان می‌تواند با تعیین حداکثر سرعت برای ناوگان حمل و نقل خود، از ایمنی کالاها و بارها در طول مسیر اطمینان پیدا کند و از بروز مشکلات ناشی از سرعت زیاد حرکت جلوگیری کند. این امر به کاهش هزینه‌های شرکت‌ها نیز کمک می‌کند.

3. کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی ناوگان

بعضی از ردیاب‌های خودرو که به نام ردیاب دیاگی شناخته می‌شوند، این امکان را فراهم می‌کنند که اگر خرابی در خودرو وجود دارد، به شما اطلاع دهند. همچنین می‌توان با تعریف کردن تنظیماتی برای این ردیاب‌ها، از زمان تعویض روغن، تشخیص سطح سوخت، دمای موتور، تعویض فیلتر و سایر موارد مطلع شد. این کار باعث کاهش خرابی و کاهش حوادث خواهد شد.

4. کاهش هزینه‌های سوخت

با نصب جی پی اس روی خودروهای می‌توان از میزان سوخت مصرف شده اطلاع پیدا کرد و هزینه‌های سوخت را پیش‌بینی و کنترل نمود. 

5. ایمنی کالاها و افزایش رضایت مشتریان

زمانی که مشتریان بدانند که نظارتی بر حمل و نقل آن‌ها وجود دارد و ایمنی آن‌ها برای شرکت حمل و نقل اهمیت دارد، با خیالی آسوده‌تر سفر می‌کنند یا کالاهای خود را برای ارسال به شرکت حمل و نقل می‌سپارند. همچنین اگر ردیاب بر روی خودروهای حمل و نقل بار نصب شود، مشتریان اطمینان دارند که محموله ارسالی آن‌ها به صورت ایمن به مقصد می‌رسد. این موضوع به جلب رضایت مشتریان و مراجعه مجدد آن‌ها و همچنین افزایش تعداد مشتریان منجر خواهد شد. در نتیجه شما با سایر شرکت‌های حمل و نقل نیز وارد رقابتی مناسب می‌شوید.

مزیت های استفاده از ردیاب در ناوگان حمل و نقلمزیت های استفاده از ردیاب در ناوگان حمل و نقل 

6. تخفیف در هزینه بیمه

جالب است بدانید که ناوگان حمل و نقل مجهز به ردیاب از سوی شرکت‌های بیمه تا 35 درصد تخفیف دریافت می‌کنند. این موضوع به کاهش هزینه‌های بیمه کمک بسزایی خواهد کرد.

7. نظارت بر کارکنان و مدیریت آن‌ ها

به کمک ردیاب خودرو می‌توان از مسیر حرکت رانندگان، میزان سرعت آن‌ها، محدوده حرکتی آن‌ها و همچنین میزان مصرف سوخت آن‌ها اطلاع پیدا کرد. این کار به بهبود عملکرد رانندگان و نظم بیشتر در مدیریت ناوگان کمک بسیار زیادی خواهد کرد و نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به مشتریان خواهد بود.

8. پیش‌بینی بهتر کسب و کار 

با وجود ردیاب‌ها، حمل و نقل به کسب و کاری قابل پیش‌بینی و قابل ردیابی تبدیل شده که به کمک آن می‌توان زمان دقیق حرکت، تحویل کالا و موقعیت لحظه‌ای کالا را بررسی کرد و مشتریان را از آن آگاه کرد.

9. مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای مسیرهای بهتر

به کمک ردیاب‌ها می‌توان بهترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر را برای رانندگان تعیین کرد و در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. برنامه‌ریزی برای یافتن مسیرهای هوشمندانه و کوتاه، به کاهش هزینه‌های غیرضروری سوخت نیز کمک خواهد کرد.

10. مدیریت تعداد سفرها

با وجود ردیاب خودرو می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای حرکت خودروها داشت و در صورتی که خودرویی بدون سفر است، سفر و وظیفه‌ای جدید به او محول کرد. با مدیریت بهتر می‌توان تعداد سفرها را افزایش داد و کسب و کار را رونق بخشید.

11. ردیابی خودرو در صورت سرقت

از مهم‌ترین کارکردهای جی پی اس خودرو ردیابی و مشخص کردن موقعیت لحظه‌ای ناوگان سرقت شده است. در صورتی که خودرویی گم شود یا به هر دلیلی سرقت شود، با وجود ردیاب می‌توان برای یافتن هر چه زودتر خودرو اقدام کرد.

12. سهولت استفاده از ردیاب

استفاده از ردیاب‌ها بسیار آسان است و به کمک اپلیکیشن موبایل، تبلت و لپ تاپ و همچنین از طریق پیامک می‌توان به راحتی از وضعیت ناوگان و رفتار راننده اطلاعات کامل به دست آورد. 

13. دریافت هشدارها و اقدام به موقع

زمانی که یکی از خودروها دچار مشکل شود یا از محدوده جغرافیایی تعریف شده خارج شود، ردیاب با ارسال پیامک و ایمیل به موقع شما را آگاه می‌کند تا اقدامات لازم را صورت دهید.

14. افزایش ایمنی کارکنان

با وجود ردیاب، نه تنها مسافران و مشتریان ایمنی بیشتری خواهند داشت، بلکه رانندگان نیز با وجود نظارت آنلاین از پشتیبانی و کمک شما برخوردارند. ردیاب کمک می‌کند تا در صورت بروز حادثه، مدیریت ناوگان (نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل هرمس) بتواند به صورت مستقیم با راننده در ارتباط باشد و به او کمک کند.

نتیجه گیری

مزیت‌های مجهز کردن خودرو به ردیاب و مدیریت ناوگان حمل و نقل از راه دور بر هیچ یک از ما پوشیده نیست و می‌دانیم که وجود ردیاب به ایمنی بیشتر کمک می‌کند. اما توصیه می‌کنیم که برای بهره بردن از این مزایا از بهترین ردیاب خودرو استفاده کنید تا با اختلال عملکرد آن در لحظات حساس و مهم مواجه نشوید. خرید یک ردیاب خوب به کنترل و مدیریت هزینه و زمان کمک بسزایی خواهد کرد. شرکت کاوشکام آسیا با ارائه بهترین خدمات و محصولات در کنار شما همراهان گرامی می باشد. 

کاربرد ردیاب GPS در صنعت حمل و نقل ناوگانکاربرد ردیاب GPS در صنعت حمل و نقل ناوگان 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)